عتاب بيجرحنا

السلا م عليكم ورحمة الله وبركاته
يتجدد موعدنا مع يوميات ناس وناس
السطر الحادي عشر من الجزء الخامس
بعنوان (عتاب بيجرحنا)
يعرض لأول مره
ملحوظه
سطور ناس وناس مش لازم تكون بتحكي ممكن تحكي عنك أو اللي منك
او اللي حواليك او عني

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

يلي فاكرين بنتضحك ولا همنا
ده الضحكه دي مداريه همنا
يلي شايفنا بنتضحك ع طوول
كنتو فين والدموع نازله سيول
متسوبنا نعيش بقا زي ما احنا عايزين
وبطلو تراقبونا  ده الفرح عندنا يومين
وقت ما كان عندكم  الفرح سنين
ما يهمناش إنت إيه ولا إسمك مين
المهم إنك تسبنا زي ما إحنا عايشين
كلامكم لو عتااااااااب بيجرحنا
يا تسبنا ف حالنا يا تمشي وتريحنا
دحنا بنتضحك عشان تتضحكو
بس طول ما الحقد جواكم عمركم ما هتفرحو
ناس مش بتقدر بس
في حقها بتفكر
وناس ف الحب بتسكر
وناس وجودها سكر
وناس لو خدت عيونك
ما بتشكر
ناس مش بتعذر
وبتبعد عن الحقيقه
بتشيلك ظروف سنين
وناس فجأه تهجر
وتنسى إنت مين
معذورين ماشي
ومين بس ناسي
والله فاكرين
بس هنروح فين من القدر
ده مكتوب من الصغر
اتعلمنا وإحنا صغيرين
أنا العلام للصغار
كنقش ع الحجر
قوليلي مين بس غدر
دحنا مسالمين
ومسلمين للقدر
بنحاول ع قد ما نقدر
يلي فاكرينا من غير هموم
داحنا يدوب مدريانه
الهدوم
وقبل تقرر تلؤؤؤؤؤؤؤم
ان كنت انت محروووووم
فاحنا عايشين ف الهموم
بنتضحك عشان نقدر نكمل
رغم إللي فينا مين غيرنا يتحمل
يلي فاكرين بنتضحك ولا همنا
ده الضحكه دي مداريه همنا
يلي شايفنا بنتضحك ع طوول
كنت فين والدموع نازله سيول
متسوبنا نعيش بقا زي ما احنا عايزين
وبطلو تراقبونا ده الفرح عندنا يومين
وقت ما كان عندكم الفرح سنين
ما يهمناش إنت إيه ولا إسمك مين
المهم إنك تسبنا زي ما إحنا عايشين
كلامكم لو عتااااااااب بيجرحنا
يا تسبنا ف حالنا يا تمشي وتريحنا
دحنا بنتضحك عشان تتضحكو
بس طول ما الحقد جواكم عمركم ما هتفرحو
#علي_التركي ♥️ ♥️

Commentaires